Tuesday, November 27, 2007

inga ursäkter

Har varit (är) sjuk, att blogga har känts som att bergsklättra utan syrgas. Varje dag ser jag rubriker och nyheter som gör mig glad, arg eller ledsen som jag skulle vilja blogga om, men jag somnar istället ifrån det varje kväll, i ett töcken av hostmedicin och honungsvatten. Faktum att jag jag inte är tillräckligt sjuk för att vara sjukskriven, så alltså jobbar jag. Men jag är för sjuk för att orka göra något mer än att jobba...

Har köpt supermjuka näsdukar för att inte få härliga snuvsår runt näsan, en salva att smörja med och varma benvärmare.. har stickat handledsvärmare som passar med min nya mössa. Försöker hålla mig varm.

Det jobbigaste är att jag inte orkar fortsätta mitt jobbletande och därmed måste stanna kvar i min osäkra "vikarie utan anställning som ändå jobbar hela tiden"-situation.

En annan jobbig grej är att jag skulle behöva fixa en massa Fi-grejer. På söndag är det medlemsmöte och Tiina Rosenberg kommer och talar om hur man tar bort patriarkatet ur julen men behåller myset. Jag ansvarar för dekorationer, bok och pryl-bord och fundraisingsdelen (jådå, man kommer kunna köpa lotter och vinna fina feministiska julklappar).

Suck och stön

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
http://intressant.se/intressant
Blogarama

1 comment:

Anonymous said...

.... åååååå.... känn ingen press att blogga.

Var rädd om dig, det är det viktigaste!