Monday, November 12, 2007

freaky facebook!

Jag har fortfarande inte fattat hela grejen med Facebook. Man kan maila folk (fast det kunde man ju innan), man får kontakt med sina gamla skolkompisar (som man inte börjar umgås med eller ngt, man bara addar varandra) och man går med i en massa grupper.

Det som gör mig mest förvirrad är detta med att bli inbjuden till "events" av olika slag, ex fester. Då kan man kryssa i om man kommer, kanske kommer eller inte kommer.
Är inte detta som att be om ett inbrott? Man kan se på facebook att på torsdag kommer du vara borta mellan 19-23. Vill man att folk ska veta det??

En annan sak som har med inbrott att göra var den där löpsedeln om att alla dessa magnetbrickor samlar info om var du är m.m. så att om ngn skulle få tag på denna info så skulle det vara lätt att se när man lämpligast kan bryta sig in. Suck och stön!

Vi fick inbrott (fick föresten? låter inte det lite väl trevligt???) två gånger på mycket kort tid när jag var kanske 8-9år och jag är fortfarande traumatiserad. Inte så mycket för grejerna som för att man inbillar sig att man är trygg i sitt hem, att det skulle vara en frizon från den hårda och läskiga världen som finns utanför. Sen VET jag ju att det inte är så men det känns så, man kommer hem, låser dörren och är trygg. Men efter ett inbrott så kan man inte upprätthålla den illusionen längre...

Att hemmet sen är en av de farligaste platserna man kan vara på orkar jag inte ens tänka på idag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: