Wednesday, October 03, 2007

kanelbullar och tentaångest

Idag är det kanelbullens dag, jag funderar på om jag ens har tid att köpa en kanelbulle...
Just nu jobbar jag så mycket att jag knappt kan andas, jag känner mig lite klaustrofobisk i mitt liv, jag får inte plats för att det är så mycket annat som trycker och klämmer.

Tentan ska jag börja skriva idag, har nu läst om det mesta, kan fortfarande inte påstå att jag förstår allt, frågan är: gör ngn annan det? Fejkar de bara eller har de verkligen greppat alla dessa teoretikers knepiga tankar? Jag avundas mina kursare och deras superhjärnor...

På måndag ska jag gå i ide, det verkar vara det enda rätta!

Mikael ringde igår och frågade hur det går ihop att jobba så här mycket när man kämpar för 6 timmars arbetsdag. Jag sa såklart att jag kämpar för att förändra världen, inte låtsas att världen är en plats den inte är eller att saker funkar som i visionen när det inte är så.
Om jag jobbade 6h/dag 5dagar i veckan nu så skulle jag:
1. ha fått ett nytt jobb
2. Antagligen inte tjäna nog med pengar ( om man utgår från min nuvarande timmlön).
Alternativt så skulle jag ha dött och hamnat i himmelen.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama


No comments: