Tuesday, October 02, 2007

Slutet gott allting gott?

Det började så bra, det började med att jag sov. Sömn är en lyx jag sällan kan unna mig.
Det ringer från jobbet, en assistent har inte kommit och efter det brakar hela helvetet löst. Jobben knasar sig, telefonen knasar sig, jag glömmer saker som jag behöver, jag snubblar och gör illa foten, jag är trött, jag är vimsig och jag har inte skrivit en bokstav på min hemtenta idag. Suck!

Men om vi nu säger att foten klarar sig, schema strulet går att lösa, tekniken slutar bråka och jag blir klar med min tenta, är då allting gott?

Nja, svårt att tro. Med tanke på hur detta sliter på min kropp, hur allt detta arbete tynger mitt psyke, sömnbristen, att jag glömmer att äta, all skräpmat, allt socker och allt koffein? Nej allting ordnar sig inte för att det slutar gott, det bara låter bli att bli värre!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: