Monday, October 01, 2007

kampen mot tiden, kroppen och det sunda förnuftet

Vad pratar jag nu om? Jo, mina studier såklart. Jag går på föreläsning idag och det är smärtsamt uppenbart att de personer som pluggar heltid och kanske jobbar lite varannan helg har fattat betydligt mer av veckans texter. Det kan bero på att jag har proppat in text på resor till och från jobbet, på lugna stunder och i spärren. Sammanhanget försvinner lätt när man aldrig tycks läsa mer än 10min in sträck. Till råga på allt så kommer jag mellan mån (idag) och fredag jobbba 50h vanligt lönearbete. Tentan ska vara inne 17.00 på fredag.

Så jag försöker kämpa mig dit genom att ignorera sömnbehov mm, men det ger mig bara huvudvärk och skapar ännu mer läsförvirring. Tiden räcker inte till, kroppen och jag har olika agendor och någonstanns så tror att att detta måste anses vara omöjligt, men skam den som ger sig...

Om jag bara kan ta dessa poäng så skulle jag kunna ta csn från vårterminen och även om tanken är mer eller mindre avskyvärd så känns det på något sätt säkrare än det ekonomiska-limbo jag lever i nu.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama


No comments: