Monday, October 29, 2007

Vardagsaktivism och hemside-texter

Jaha, vad händer när tiarafeministen inte bloggar? Har hon tagit en paus då? Knappast, det är snarare tvärt om, ibland är det så mycket Fi och så mycket jobb att jag knappt hinner sova.
Som den här helgen, jag har skrivit klart breven som ska ut till medlemmarna i Huddinge, skrivit en text om feministisk powerwalking till nationella hemsidan och skrivit en verksamhetsberättelse samt förslag på kallelse till F! Stockholm Kampanjs årsmöte. Jag har e-postat, bokat lokaler och surfat runt för att titta på andra mindre partiers valstrategier i lokalval.

I fredags levde jag som jag lär. I samband med att jag jobbade i Bällsta så passade jag på att sätta upp 2 affischer och dela ut foldrar i området. Det kallar jag vardagsaktivism.

Det är min nya giv. Jag som åker runt och vikarierar så mycket måste ju ta tillfället i akt att sprida lite Fi på platser jag inte annars skulle besöka, ska jag ändå promenera förbi ett villaområde eller en anslagstavla varför inte passa på.
Nu ligger det alltid en bunt foldrar i väskan, så fort jag åker lite längre är affischer och häftpistol men, för man vet ju aldrig vad man kommer att passera…

Måndagen startas med en ny flygbladsutdelning i Huddinge. Samling kl. 07.00 och så drar vi en timme i morgonrusningen. Det brukar ge ganska god utdelning. Planen är att när jag nu redan är där rekognosera terräng lite och affischera när möjligt!

Sen ska jag åka vidare ut till Stockholms Universitet och sätta upp lite lappar om kårföreningens möte den 6/11 kl. 18.00
Har även hört ryktas att det ska vara slut på foldrar på vår infotavla utanför biblioteket så jag ska ta tillfället i akt att fylla på lite!

Ska även försöka ta mig in till Nordins vid Medborgarplatsen och kopiera upp lite foldrar och andra viktiga papper. Ska även köpa lite färgglada kuvert så att våra utskick verkligen syns bland alla räkningar.

Så jodå, här blir det Fi…


http://intressant.se/intressant
Blogarama

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

2 comments:

Anonymous said...

Härligt och heja!

tiarafeministen said...

Härligt, härligt men marigt marigt...