Tuesday, October 30, 2007

foldrar, flyttstäd och choklad

När man går upp 05.15 och åker till Huddinge för att dela ut foldrar så är man inte helt pigg resten av dagen vilket jag också fick känna av.
När jag ska gå till tunnelbanan regnar det, suck! Tack och lov kan man stå under tak utanför Huddinge pendeltågsstation. Jag och Veronica (de två musketörerna?) ställer oss och delar foldrar. Det var färre männsikor denna gång vilket jag misstänker beror på sportlovet. Men reaktionerna var mycket positiva. Detta är bara andra gången vi gjort något där och folk känner igen oss, säger att de redan fått en folder och att de läst den. Flera gånger så går folk förbi, u-svänger och kommer tillbaka. Det känns bra, som att det går framåt.

Veronica var tvungen att åka till jobbet, men jag var uppe i så höga varv så jag gick runt och satte en folder på varje pakethållare jag kunde hitta. Tog ett varv i Centrum och åkte sedan hem.

En halvtimme efter hemkomst kommer Jeppsican och hämtar mig. Hon behöver nämligen hjälp att flyttstäda så i ca 7 timmar gör jag inget annat än att städa. Efter det är jag HELT slut, har sovit max 4 timmar och gjort allt för ansträngande saker.

Hem igen, packa kläder och saker till morgondagen, hem till Jeppsican som har lovat att utfodra mig som tack för hjälpen. Hon lagar mat och jag kryper ned i hennes badkar, har i choklad-badskumm, Jeppsican tänder ljus och ger mig ett fat med små chokladbitar (med nougat i).
Det var himmelskt, synd bara att jag var så trött att jag knappt orkade njuta av det...

Idag skulle jag inte börja så tidigt så jag föreställde mig att jag skulle få sova ut men fick in en sjukskrivning 06.23 som tog hela sovmorgonen att lösa.

Bara i mitt liv säger jag, bara i mitt liv...

http://intressant.se/intressant
Blogarama


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

2 comments:

Anonymous said...

Känner igen mig ;-)

tiarafeministen said...

Skönt att det inte bara är jag då =)