Vardagstrafiken kommer sluta gå vid 24 och istället går den dygnet runt på helgerna om VD Ingemar Ziegler får som han vill .
I vilken värld är det en bra idé?
Världen är uppenbarligen anpassad efter folk som jobbar 9-17 och partajar på helgerna. Typiskt med tanke på att antalet människor som jobbar kvällar, nätter och helger bara ökar.
Visserligen skulle det vara toppen om fler kunde få ett 9-17 jobb, men det ser inte ut så i verkligheten vi lever i. Utöver det så ska de höja priset på SL kortet IGEN!
Jag satt i en spärr i natt, mellan 01.00 och 03.45 stämplade jag EN biljett så det kan ju inte vara särskilt ekonomiskt...
Att han till råga på allt funderar på att införa natt-taxa är verkligen helt sanslöst.
Ur miljöperspektiv är det verkligen vidrigt, när man nu infört trängselavgifter kan man inte också göra det dyrt att använda lokaltrafiken. Man bör ta tillfället i akt att uppmuntra folk att åka kollektivt, inte driva folk till att trängselavgifter till trots ta bilen.
Mitt i alltihopa så vill man höja böterna för plankare antagligen som förebyggande åtgärd eftersom höjning av SL-kort har en tendens att skapa tillväxt bland plankarna. Närsomhelst nu kommer man få betala mer för att planka än för att slå ned en tant...
Trafikanterna är bara pengakor: trängselskatt,
höjda SL-kort, natt-taxa, höjda böter, men vad får vi för våra pengar? Färre tåg, svårare att ta sig hem från jobbet på natten och ingen som helst valuta för pengarna...
läs mer i Metro, DN, SvD, City, Aftonbladet, Aftonbladet igen, försökte hitta något om detta på SLs hemsida men hittar inget... uppföljning väntar.
Andra bloggar om: tunnelbana, SL, lokaltrafik, pengar, jobb, festa, ekonomi,
http://intressant.se/intressant
Blogarama
Friday, September 14, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment