Friday, September 28, 2007

Huddinge kampanjen eller det stora värvningsprojektet

Som ni kanske vet har nationella styrelsen för Fi utlyst en medlemsvärvningskampanj för hela Sverige nu under hösten. Tanken är att vi alla ska ta ett krafttag för att växa som organisation. Så om ni sitter hemma och har funderat på att bli medlemmar så är det dags nu!

I Fi Region Stockholm antog årsmötet ett måldokument för medlemsvärvning och medlemsaktivering som har resulterat i det vi kallar Huddinge kampanjen, Måldokumentet innebar i korthet att vi istället för att ha aktiviteter här och där ska fokuser på en kommun i taget och på det viset bygga upp kommunbaserade medlemsgrupper. Medlemmar från resten av regionen ska alltså åka ut i kranskommunerna för att värva där. Jag samordnar kampanjen (eftersom det var jag som skrev den antagna motionen och därmed förväntas visa att projektet går att ro i land).

I söndags hade vi medlemsmöte och jag höll i en medlemsvärvar-workshop vilket var jätteroligt och väldigt lyckat, detta kan man säga var det interna startskottet för kampanjen. Utåt sett så är det kampanjpremiär nu på söndag i Stuvsta centrum kl 13.00. Vi mjukstartar med en enkel flygbladsutdelning men kampanjen kommer att växa efter hand. Jag sitter och ringer folk och tittar på lokaler. Räkna med föresläsningar, öppna möten, skolbesök och kanske en studiecirkel. Håll koll via vårt kalendarium. Detta kan bli hur stort som helst om folk bara engagerar sig.

Jag hoppas att vi ses i Stuvsta!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: