Friday, September 28, 2007

Röda tröjor för Burma

I morse när jag åkte till jobbet förväntade jag mig att se ett tåg till brädden fyllt av rödtröjebeklädda varelser men nix, jag och 3pers till hade rött på sig. Samma sak på vägen hem.

Att ens hitta en röd tröja var ett projekt i sig, jag klär inte helt bra i rött, det närmaste jag kom var därför en orange-röd tröja som jag vanligen bär tillsammans med mycket brunt.. Nåväl, solidaritet först!

Frågan jag ställer mig är om bristen på röda tröjor var ett tecken på att folk inte bryr sig eller att folk bara tycker att det är en löjlig kampanj. Men med tanke på hur många människor som springer runt med olika band i olika perioder (vita och rosa främst) så tycker man att hela solidaritetsmodet borde vara lätt för folk att greppa... Vad vet jag.

Tycker bara att det var synd, ett hav av rött på centralen hade varit ett sånt där euforiskt "folk bryr sig faktiskt" ögonblick. Nu var det mer som ett stort antiklimax.

Andra bloggar om: , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

2 comments:

Anonymous said...

ja visste inte om de :( men ska ha de hela veckan ist :)

Jeppe said...

Informationen kom ut alldeles för sent.
Jag fick reda på det vid 07.30 samma dag och var det inte för att hantverkaren bara kunde komma just den morgonen hade jag gått i helt andra färger.