Friday, July 31, 2009

Livet känns ibland orättvist...


Utöver att ha jobbat med pride tills jag samlat ihop jobbar jag även i spärren under helgen. Detta då jag helt enkelt inte har råd att vara ledig först under valrörelsen, sen Almedalen och nu pride. Utöver det så tar det kongress under våren, strategihelg, rådslag mm i höst. All min semester försvinner och jag tar dessutom ut ledigt utan lön ganska ofta då semestern inte räcker till. Inte konstigt att jag är stressad och sitter här med ont i magen, spända axlar och huvudvärk. Pride? Inte ikväll älskling... Tyvärr så är detta den bistra verkligheten för en Fi-kämpe. Inga pengar=ingen personal, alltså måste vi jobba på våra kvällar och helger och använda vår semester för stora kampanjer. Jag undrar hur många etablerade partier som skulle hålla sig flytande under liknande omständigheter?

No comments: