Wednesday, July 22, 2009

1000de posten handlar om avslappning och hbt-politik

Detta ar den tusende posten pa denna blogg. I skrivandes stund befinner jag mig pa semester i Riga. 6 natter pa hotell medan mamman vaktar mitt hem och passar pa att fa sig lite egen semester borta fram man och barn. En perfekt losning.

Jag hade tankt ut massor av bra uppslag till denna tusende post men maste erkanna att det inte blir nagra av dem.

Min tydligaste reflexion over denna resa ar hur mycket enklare livet som hbt-person ar i Sverige. Har befinner jag mig plotsligt i garderoben vilket jag knappt varit i Sverige alls, nagonsin. Att komma ihag att inte pussas pa stan, inte halla handen eller kramas driver mig till vansinne speciellt eftersom finaste flickvannen verkligen ar superhard pa att vi inte ska ta nagra risker ens bland sma mangder folk. Jag haller pa att bli tokig och var det upp till mig skulle jag nog vilja spendera resten av resan pa hotellrummet och endast ga ut for att dinera god mat.

Jag ar efter en enda dag redan trott pa att inte kunna visa hur jag kanner bland folk eller prata om min partner eller min laggning. Jag langtar till nasta vecka nar det ar pride och vi kan vara sa oppna som vi vill, dar jag kan kla mig som en regnbage utan att vara mer radd an vanligt. Jag vill slippa spendera en enda sekund i garderoben nagonsinn igen aven om det innebar att inte kunna resa till de flesta lander med min partner utan med vanner dar fragan eller problematiken inte dyker upp pa samma satt.

Slutsattser:
Flickvannen och jag far noja oss med att resa i sakrare zoner tills vidare for oavsett hur trevlig denna resa i slutandan blir sa gor jag aldrig om detta igen, glom det!

Internationell solidaridet och ett aktivit arbete for hbt-personer rattigheter maste starkas, ingen borde behova leva pa detta vis.

Jag fokuserar nu pa att sova, ata gott och bara slappa. Har med mig lite bocker jag tankt lasa lange och jag tanker antagligen boka mig en massage pa hotellets spa-avdelning.

Vi ses pa pride, langt borta fran alla varldens garderober.

Bli en feminist supporter
Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 30-300kr
Visst är det intressant?
Blogarama




Bookmark and Share

3 comments:

Anneli said...

Skönt att höra ifrån dig/er!! Jag har varit lite orolig för just det du skriver om i ditt inlägg! Skönt att höra att ni är försiktiga!! Nämnda mamma har det bra i din lägenhet och tycker att du kan vara på semester i två veckor!! ;-)
P&K från Moderskeppet.

tiarafeministen said...

Kommer lik forbannat hem pa sondag. Skont att veta att lgh ar ok. Hur avnjuter du balkongmoblerna???

Anneli said...

Sparsamt! Jag har inte varit hemma så mycket när vädret varit tillräckligt bra. Och så är jag inte så förtjust i att sitta så öppet; tycker inte om att folk kan stå bakom gardinerna och kika...
Men lite har jag allt suttit där!!
Vilken tid kan jag förvänta mig att få se ditt söta fejs imorgon??
P&K! Da Mom.