Monday, April 20, 2009

Pang: lite förvirrad, lite lättad, lite ledsen, ganska glad

För några dagar sedan tog jag ett drastiskt beslut. Jag valde att inte kandidera till FiRS styrelse igen. Att ställa upp som ordförande ett år till hade hela tiden varit min plan men efter ett par omvälvande livshändelser så var jag tvungen att omvärdera. Jag är sönderstressad och utarbetad. Jag har vantrivts på jobbet och varit frustrerad över min livssituation. Jag skrev inte klart min c-uppsats i genusvetenskap eftersom mitt Fi-engagemant tog över mitt liv. Det var 3,5 år sedan och jag har fortfarande inte tagit tag i det. Mitt liv är ett hopkock av tillfällig lösningar som blivit permanenta.

Jag är inte glad över att ha behövt välja mellan Fi och mitt liv men jag hade inget val. Att sänka min ambitionsnivå som ordförande var inte heller ett alternativ. Om jag inte bidrar med min höga ambitionsnivå vad ska jag bidra med då? I det läget kan någon annan lika gärna leda FiRS.

Jag finns ju fortfarande kvar i Fi, den organisationen har en stor del av mitt hjärta. Jag hoppas att jag under året framöver kommer kunna ta tag i mitt liv så pass att jag 2010 kan kandidera för Fi både till riksdag och Stockholms stad.

Ska nu läsa feministböcker, ägna mig år tänkade och ideologis utveckling. Hitta en mer permantent lösning på min livssituation och bara vara lite då och då. Jag börjar med att i början av maj åka på en spa-helg med lite vänner. Efter fyra år av Fi slit så förtjänar jag det!

Ser också fram emot det praktiska feministiska hantverket, dela foldrar, tala på torg och skriva debattartiklar. En vår av valkampanj ligger framför oss alla.

Här står vi vid slussen efter att ha delat foldrar i hela staden under lördagen. En kall men peppig dag. Bilden är tagen av Samuel Kvist

Bli en feminist supporter
Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 30-300kr
Visst är det intressant?
Blogarama

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
Bookmark and Share

No comments: