Friday, April 10, 2009

Mitt dåliga samvete och potentiella boktips


Fick 8mars detta recensionsex av boken klassisk feminism skriven av Louise Persson. Jag är otroligt sugen på att låta mig uppslukas av dess innehåll. Men jag har inte tid att läsa klart den. Stället halvsover jag mig igenom pocketromaner som kräver samma mängd energi som att halvsova framför tv:n. Faktum är att gräsrotsarbetet i Fi tar så mycket energi att jag allt för sällan hinner och orkar ägna mig åt feministiska teorier. Ganska sorgligt när man är Genusvetare. Börjar tänka att mina adsens pengar ska köpa mig lite fritid som kan ägnas åt läsande och feministisk teoretisk utveckling.

3 comments:

Anonymous said...

Jösses!? du kan inte mena allvar att F! eller ens någon i F! uppskattar L Perssons idéer?

/ Fredrik

Anonymous said...

Å, den boken vill jag läsa såklart! En riktig glad påsk önskar jag dig kraaaaaaaaaaaaaaaam

tiarafeministen said...

Fredrik, jag tror du underskattar den feministiska mångfalden i Fi!

Påskkramar tillbaka Maria!!