Monday, December 10, 2007

att försörja en tiarafeminist

Suck.
Har nu varit hemma igen. Men nu är det dags att återvända till jobbet. Varför? Tja, dels för att den här sjukskrivningen är dyr nog som den är. Utöver att jag inte kunnat jobba mina pass (men där får jag ju 80% eller vad det är) så har jag tvingats tacka nej till arbetstillfällen som har erbjudits mig. Med tanke på att jag fortfarande inte fått in nog med timmar i december så är det extra surt. Tänk hur underbart det hade varit med ett heltidsjobb.
Utöver det börjar jag närma mig gränsen för att behöva ha ett sjukintyg och jag vill verkligen inte betala 120kr för att få höra att jag har feber, är snuvig och behöver vila från någon läkare som sitter och tycker att jag slösar bort hans/hennes tid...

Ser bara hur tiden rinner ifrån mig, jag har så mycket att göra men ingen energi, ingen ork och ärligt talat ingen större lust. Jag vill bara sova... suck.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

2 comments:

Anonymous said...

Jag älskar att frilansa med att timjobba här och där- men då jag är sjuk får jag inte ett öre.

Jag håller ögon och öron öppna om jag ser ett heltidsjobb som du kan vara aintresserad av. Lovar!

tiarafeministen said...

Tack! Det finns f�rdelar med att skutta runt och jobba h�r och d�r men ju mer jag t�nker p� det ju fler f�rdelar ser jag med heltidsjobb.