Saturday, October 29, 2005

Prioriteringar

Alla pratar om dom, du måste prioritera.
Och alla säger att man måste välja sig själv. Detta låter vettigt inte sant? Om jag går under gör jag ingen nytta alls och då är det ju ingen vits!
En vanlig sak jag själv brukar säga till stressade kvinnor som jobbar ihjäl sig för en sak är 'ingen kommer tacka dig när du går under, dom kommer bara att skuldbelägga dig för att du inte tog det lugnt'.
För det är ju så det är: när man jobbat ihjäl sig är det bara ens eget ansvar och dom som lassat på en allt ansvar, dom som skuldbelagt en när man inte sagt ja, dom som pressat en till att göra lite till, dom tar inget ansvar! Men jag skulle vilja säga att ansvaret ligger på båda sidorna! när jag är stressad är jag ansvarig inför mig själv att ta det lungt. Men när jag stressar andra kan jag inte rycka på axlarna om dom mår dåligt av det. Om jag är medveten om vad jag gör, bör jag också ställas till svars inför mina handlingar!
Det är dags att visa lite solidaritet och inse att om man lassar över sitt eget arbete på någon annan så blir någon lidande! Sluta med det, låt oss alla tvätta vårt eget byk och inte dra med oss andra i fallet!

Jag har en för hör ambitionsnivå, men jag väljer eg. mella olika aspekter av mig själv. Det är därför det är så svårt att välja! Kill your darlings heter det ju, men hur gör man??

Prioriteringar, jag säger bara det!

No comments: