Friday, May 22, 2009

sjuk, sjuk, sjuk

Har sedan förra helgen dragits med en dunderförkylning. Mer eller mindre stum pga ont i halsen. Försöker kurera mig med vila, naturpreparat och te.

Har tyvärr fått lösa mina egna schemaluckor vilket har varit en mardröm ur alla aspekter. Att vara sjukskriven men ändå inte sjukskriven. Att vila men ändå inte vila.

Imorgon är det tillbaka till saltgruvan igen. Som utbildare är man inte riktigt lika utbytbar som på andra jobb. Vi är färre som kan göra det och de flesta har kurs samtidigt.
Jag är alltid kluven mellan om jag vill vara utbytbar eller inte. Att vara utbytbar har många fördelar, man kan vara sjuk utan dåligt samvete, åka på semester alla tider på året, byta pass med andra och säga upp sig utan att världen går under.
Nackdelen är att arbetsgivaren kan säga upp dig utan att blinka, man känner sig sällan uppskattad eller viktig.
Jag gillar att vara behövd och viktig och söker mig oftast till jobb där jag får vara svår att byta ut. Jag gillar att gå till jobbet och veta att just jag kommer göra skillnad. Alltså söker jag mig till jobb där man måste offra lite, jag planerar min semester så att jag fortfarande kan göra löner och schema, jag går till jobbet fast jag inte är helt frisk. Är det sunt: antagligen inte, är det vanligt: absolut. Duktiga flickan syndromet? Onekligen.

Ska nu sova vidare och hoppas på ett återhämtningsmirakel.

Bli en feminist supporter
Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 30-300kr
Visst är det intressant?
Blogarama





Bookmark and Share



2 comments:

Anneli said...

Inte bara "duktiga flickan-syndromet"; STORAsyster-syndromet dessutom!! Hajja vidden!!!
KRAM!! //Moderskeppet.

tiarafeministen said...

Kan inte hajja vidden så vid är den...