Tuesday, February 20, 2007

semelfrossa

Idag är det äntligen semeldagen, fettisdagen sk.
Jag känner att idag skiter vi i byxornas passform, idag ska alla höjdpunkter toppas med en semla. Och alla dalarna förtjänar såklart en tröst semla. Hur du än gör så vinner semlan!

Enligt en artikel på dn.se idag så kan en semla innehålla upp till 500kalorier, eftersom jag inte räknar kalorier så är jag inte säker på hur många morötter man måste äta för att komma upp i en semla men jag misstänker starkt att det rör sig om mängder som får dig att bli lätt orange...

2 comments:

Anonymous said...

Hej Linnéa!

Hur många semlor blev det sen?! Jag gillar inte ens semlor och är nästan, men bara nästan, mobbad för det :-)

Hoppas det blev lyckat på Alla hjärtans dag.

/Sofia

tiarafeministen said...

Hej,
Jag åt två semlor tillslut. Först en vid 10tiden och sen en igen vid 14 tiden.Jag blev sugen på en efter jobbet men kunde inte få tag på en så sent... Älskar semlor =)

Alla hjärtans dag blev toklyckat och jag drabbades av lite självinsik också.

Linnéa