Monday, February 19, 2007

Måla fan på väggen

Saker har en tendens att lösa sig. Nu har jag gått hela helgen med min inkomstångest men såfort jag fick tag på någon så var det "vi tittar på det och återkommer, det går säkert att fixa".
Tydligen går jag även upp i lön när jag är sammordnare, även om jag inte slår några toppnivåer på löneskalan så är det bättre än jag räknat med! Lustigt vad man oroar sig för saker som sedan visar sig vara ett slöseri med energi. Fast det visste man ju inte från början...

Ska försöka sluta måla fan på väggen och börja med positiva affrimationer typ: "min inkomst växer i takt med mina ansträngningar" eller ngt.

2 comments:

Anonymous said...

Lönen ökar inte i och med utbildning! Jag var på anställningsintervju på samma slags jobb som jag hade i somras som icke-examinerad socionom. Nu har jag alltså både examen OCH erfarenhet av yrket och arbetsgivaren vill ge mig en tusenlapp mindre än den förra! Men hallå!

tiarafeministen said...

Va? Sjukt! Tänk om ngn hade sagt det innan man tag csn för absurt mycket pengar? Typiskt!