Tuesday, February 13, 2007

Inför morgondagen

Medan ni andra planerar era romantiska eskapader, funderar jag över vad som ska med till bokbordet på hallongrottan imorgon. Jag planerar att om jag hinner och orkar göra en flyer om vårt pg nr. (450789-3 ) mm.

Sov hos min kompis Carolin i natt. Hjälpte till att städa och kom hem med två utrensade tröjor (som jag "förbarmade mig över") och Carolins gamla digitalkamera. Har nu tagit en bild (på mig) med denna och kollat att den funkar med datorn (det gör den).
Om detta kommer leda till fler bilder på bloggen vet jag inte. Jag har en tendens att ärva folks teknik. Jag har Carolins gamla TV, hade Johannas gamla dator, innan dess pappas gamla dator (som byggdes ihop med Johannas dator). Har Jessicas gamla skrivare (som inte går att koppla in i nya datorn...), pappas och Jessicas gamla videoapparater mm. Eftersom jag sällan har pengar och absolut inte intresse så blir det lätt att jag inte köper alla dessa nya teknik-prylar som folk inte kan klara sig utan. Jag springer just nu runt med Johannas gamla mobil, innan dess hade jag Carolins gamla mobil, mobilen innan det räddades av Jennys gamla batteri, för att inte tala om alla extra laddare jag har fått när mina pajat eller försvunnit.
Innan Carolins TV gjorde entré i mitt liv hade jag inte haft en egen TV på flera år. Det gick bra ändå...

Svårare är det att klara sig utan alla dessa fina människor som inte bara förser mig med teknik-prylar men som ger mig bekräftelse, glädje och framför allt kärlek. Det är en av de få saker man faktiskt inte kan klara sig utan. Tänk på det inte bara imorgon när världen exploderar av rosa hjärtan och choklad. Tänk på det en gråmulen måndag, en sketen tisdag, en lååång onsdag, en vanlig torsdag osv.

Och tänk nu inte bara på din partner imorgon när kärleken ska firas, tänk på din familj och dina vänner. Dom som alltid finns där, vars kärlek är stabilare än den "halva" som man letar efter kanske hela livet. Dom är din sanna kärleksreserv.

No comments: