Tuesday, March 21, 2006

Svindyra tandläkarbesök

Känner man sig någonsin så maktlös som hos tandläkaren? Du kan omöjligt bedöma om din diagnos är en överdrift eller nödvändighet. Min tandläkare har föreslagit lagningar för 8700kr. Då ingår visserligen en ny krona för 3500kr och så har han akutlagat en trasig tand, men i alla fall! Jag kunde inte annat än acceptera. Så nu har jag gjort lagningar för ca 3200kr. Kvar på sparkontot har jag ca 5000kr, sen är det slut.. Kommer att få vänta med kronan.

När man som jag jobbar med en osäker inkomst som jag så känns det inte helt tryggt att lägga ut alla sina sparpengar på sina tänder! Mina sparpengar ska fungera som buffert den månaden när jag inte fått tillräckligt med jobb, inte smälta framför mina ögon..

Ska på jobbintervju på torsdag, jag vill verkligen ha det jobbet. Håll tummarna!

/ Linnéa

No comments: