Sunday, March 19, 2006

Regionalpolitiska arbetsgruppen Stockholm

Nu har jag mailat iväg alla förslag på regionalpolitik som jag har jobbat på. Kulturpolitik, funktionshinder, offentlig upphandling och äldrevård låg på mitt bord. Imorgon ska jag sätta mig och läsa igenom de andra gruppernas förslag. Det känns jätteskönt att vi har kommit så långt och jag kommer att dra ett djupt andetag av lättnad den 27mars när allt är klart och ligger uppe för medlemmarna! Vilken födelsedagspresent! =) Jag ser redan nu fram emot alla medlemmarnas kompletteringar och åsikter.

Det finns något väldigt livgivande i att befinna sig I den demokratiska processen. Det är såhär organisationen syresätts. Folk undrar hur jag orkar; jag håller mig uppe på ren och skär entusiasm och ideologisk övertygelse vissa dagar. Och självklart är jag trött, men det är värt det, det är verkligen värt det!

No comments: