Wednesday, March 01, 2006

Brev till min handläggare

Har nyss skickat följande brev till min handläggare Stefan som reaktion på min hjälpbrist!
---------------------------------------------------------
Hej Stefan,
Jag mailar dig eftersom jag känner mig lite besviken på det sätt som min handlingsplan upprättats på.
Då jag ej är med i A-kassa eller har rätt till andra ekonomiska stöd från er så är den personliga kontakten egentligen det enda av värde som ni har att erbjuda mig som arbetssökande (utöver att jag får ingå i statistiken såklart).
Jag hade verkligen sett fram emot att få gå igenom min CV och se om den är bra, prata jobbsök och få fråga mina frågor. Så det känns lite som ett slag i ansiktet att inte ens få detta första personliga möte.
Med anledning av detta ringde jag kundtjänst idag och bad att få din mail då jag verkligen inte orkar sitta i fler telefonköer bara för att få veta att du ej är där eller ej har tid. Jag förstår att ni har mycket att göra men samtidigt vill jag att du ska förstå att min förväntning på arbetsförmedlingen är att jag ska få ett personligt stöd. Jag väntar fortfarande på detta stöd.

MVH / Linnéa Sjögren

No comments: