Saturday, March 11, 2006

Fortfarande virus på datorn

Behöver tips på bra antivirus program. Var köper man dom??
Teknik är sannerligen inte min grej, bytte idag ALLA mina proppar till en och samma sort för att jag aldrig haft anledning att reflektera över faktumet att det finns fler olika sorter. Så nu vet jag inte vilken som ska ha vad eftersom alla har 6amp.. Nåja, det är i alla fall lågt och ofarligt. Har jag fått för mig. Jag kände mig teknisk där en stund. Tänkte ”detta är girlpower, jag byter mina egna proppar, jag klara detta.”. Behöver uppenbarligen en kurs på temat: Allt det där som folk bara utgår ifrån att alla vet. Har ABF den tro???

Nu är frågan: är det bara mitt fel att jag är så oteknisk (jag har aldrig varit intresserad) eller kan jag lägga lite av skulden på mina päron? De har aldrig berättat saker för mig, lärt mig dessa basgrejor. När jag har velat borra så har pappa gjort det åt mig, fast jag velat prova själv.

Som vuxen är det svåraste att erkänna att man inte kan. Hur många minus på vuxenpoäng skalan är det att inte kunna byta proppar? Det hjälper inte att du kan laga tiramisu utan halvfabrikat, du hamnar på ohjälpligt minus.

Ska ringa ABF på måndag…

2 comments:

Engraved said...

Boka tid, fixar anti-virus.

tiarafeministen said...

du är bäst!