Wednesday, February 01, 2006

Valberedningen

Igår blev jag intervjuad av valberedningen. Det var trevligt. Jag fick väldigt många frågor där mina svar gled över i ännu inte frågade frågor. Jag tycker lite synd om Sonja som fick försöka anteckna allt på rätt ställe.
Mot slutet av intervjun så visade det sig att hon kände igen mig från årsmötet. ”Det var du som var ganska kort och så glad och positiv hela tiden eller hur?” Roligt intryck av mig måste jag säga. Men det känns tryggt ändå. Att folk får en positiv bild av mig.
Jag vet inte om det här med att bära tiara funkar som en slags ursäkt för allt eller vad det är. Två gånger under samma vecka har jag fått kommentaren: ”det är bara du som kommer undan med en sån grej”. I det ena fallet gjorde jag en aningens teatral presentation, i det andra så gav jag en kollega kritik för att hon motarbetade ett gruppmötesbeslut. I fallet av kritiken så hängde det på att: alla vet att jag är sån och att jag alltid menar väl och därför tar man till sig kritiken istället för att ta illa upp. Det var i alla fall förklaringen jag fick. Jag hoppas att det är så och att folk uppfattar min kritik som konstruktiv. Jag anser att all ickekonstruktivkritik är av ondo!

Borde skriva oftare men jag har så mycket att göra.. Är osannolikt trött på att söka jobb, på arbetsförmedlingens öppettider och på att ingen vill anställa någon på heltid nuförtiden!
Att ha TRE deltidsjobb kan aldrig vara bra för hälsan!!!

/rödlock

No comments: