Wednesday, February 01, 2006

Söker jobb

Om någon har ett bra tips på jobb, gärna heltid så säg gärna till!
Just nu plågar jag mig igenom tre deltidsjobb vilket aldrig kan vara sunt. Särskillt inte när man har en valkampanj på halsen, "en baby som heter F! i första månaden" som Gudrun så elegant uttryckte det på Stockholmsmötet igår. Åtta månader kvar.

Att ta sig till arbetsförmedlingen för att skriva in sig är i sig ett gissel. Hur är det tänkt att det ska funka med deras snåla öppettider. Inte konstigt att folk inte känner sig hjälpta, dom är ju aldrig där. Om man som jag ändå har lite jobb så är det stört omöjligt, det är tydligen deras vilja att jag ska gå helt sysslolös och pank. Jag kanske är överdrivet bitter på systemet, men jag försöker i alla fall att förändra det genom att jobba politiskt.

Fick höra en skräckhistoria av en bekant som sa att när man kommer till arbetsförmedlingen så måste man skriva ett låtsas ansökningsbrev (!?!) för att bevisa att man kan. Är skyltarna försenade tro, ska det egentligen stå arbetslösförnedringsbyrån eller liknande?? Man frågar sig... Kvinnan i fråga hade nämligen haft otaliga jobb och många längre anställningar. Jag skulle förstå om de frågade de nykläckta gymnasiestudenterna, men detta??

Jakten på jobb går vidare, följ den rafflande fortsättningen!

No comments: