Sunday, February 19, 2006

Hur varm ska en lägenhet vara?

Jag sitter i soffan, nyvaken, endast klädd i underkläder. Jag fryser! Snabbt hoppar jag i mina kläder för att slippa frysa. På nätterna sover jag med dubbla täcken. Min lägenhet är må hålla acceptabel standard temperatur men jag FRYSER!
Min förra lägenhet var betydligt varmare och där kunde man springa runt naken och hänga tvätt på morgonen och om man råkade sparka av sig täcket under natten riskerade man inte att vakna med köldskador. Men detta kanske bara var en lyx jag aldrig hade rätt till? Jag vet inte, det jag vet är att i min standard tempererade lägenhet är det kallt och att det är varmare i trappuppgången.

Men min fråga är: är det en rättighet att kunna springa runt naken i sitt eget hem året runt eller är jag bara kinkig?

No comments: