Sunday, February 19, 2006

Besök på arbetsförmedlingen 2: gruppinfo

Steg två för att få hjälp till arbete är enligt arbetsförmedlingen att klämma in 35 arbetslösa i ett rum och ge dem en 30minuters PowerPoint presentation av arbetsförmedlingens tjänster, d.v.s. exakt samma sak som står mer utförligt på deras hemsida. SUCK!! Sen fick vi som var under 25 gå hem, för vi ska bli kallade till arbetsförmedlingen ungdom och får alltså vänta ett tag till innan vi får hjälp. De som var över 25 fick en tid direkt. Jag tror att jag har hittat en bidragande orsak till ungdomsarbetslösheten!!!!

Sammanfattning: jag har fortfarande inte fått någon hjälp.

1 comment:

Micke gunnarsson said...

tack för att du och din text finns.

jag behöver akut hjälp med ett hemligt projekt gällande att hjälpa ams med tvång att förändras.

www.mickegunnrsson.com/hemligt

gillar du grejen så hjälp mig sprida detta supervikiga initiativ