Monday, December 26, 2005

Tragiskt

Klockan är 01.30 och vad gör jag? Jo, jag sitter och späker mig på ams hemsida. Under kultur/media borde jag rimligen hitta något tror jag men icke.
Börjar tycka att någon kunde ha upplyst mig tidigt i min utbildning att det inte spelar någon roll vad jag pluggar eftersom jag ändå måste ha relevant arbetslivserfarenhet, vilket jag inte har.. För hur får man det?
Jag diskuterade det med en bekant som slängde ur sig vardagsklyschan: man måste ha kontakter. Jag har mycket få kontakter, alla mina kontakter pluggar fortfarande liksom jag. Vi är bara potentiella kontakter.

Jag hatar att det är såhär. Inte konstigt att klyftorna i samhället kvarstår när detta elitistiska system fått fortleva! Har man inte målsättningen att jämna ut social snedfördelning inom kultursektorn? Om så är fallet så föreslår jag att man omedelbart börjar lägga ut varenda fjuttetjänst på ams hemsida! Det ska inte krävas kontakter för att få ett bra jobb, det enda som ska krävas är kompetens! Och inte ska man behöva vara privatdetektiv för att hitta jobben heller!

BASTA!

No comments: