Monday, December 19, 2005

antijul

Jag har trots att jag haft världens mysigaste julfest, ingen julkänsla just nu. Jag ska upp till mamma och barnen i dalarna idag och "låtsas" att det är jul, lämna lite paket och åka hem. På julafton jobbar jag och jag är så jävla trött på alla som försöker skuldbelägga mig för att jag inte tagit ledigt för att mysa med pappa och co i gustavsberg. Självklart jobbar jag på julafton, det är bra betalt. Om det är någonting livet som skilsmässobarn har lärt mig så är det att julen är en konstruktion, det som allting annat! Bara en massa ritualer utan betydelse utan mening som bara får ensamma mäniskor att må dåligt, skilsmässobarn att fejka jul flera gånger om året och jag vet inte allt. Och inte blir det fred på jorden heller!!!!!

+Att jag slutade tro på tomten när jag var liten, allt är bara båg!

Våra föräldrar har lurat oss, är inte detta det värsta av allt? Ljuga för sina barn... Suck!

Och inte är det någon som firar Jesus heller, jag känner seriöst folk som går på julottan för att det är mysigt, inte för att dom tror på Gud. Dom är renläriga ateister hela bunten... Men jag känner inga religösa som går, vet inte om det säger mer om mitt umgänge än om folk i allmänhet.

Det enda ljuset i mörkret är att tomten som inte finns kanske plockar upp en söt MP3spelare ur sin säck så jag kan stänga ute den bistra verkligheten med bra musik. Snälla tomten (dvs pappa).

Det är bra att jobba på julafton, precis som vanligt, fast bättre betalt!

No comments: