Wednesday, December 27, 2006

tillåtet att vara sjuk eller?

Ligger hemma och är sjuk. Feber, yrsel och mår inte bra.
När jag skulle sjukskriva mig fick jag veta att "man inte kan sjukskriva sig så fort man har lite feber". Som om jag skulle sjukskriva mig i onödan? Jag som ibland ligger hemma i 40graders feber och känner mig som en dålig människa som inte släpar mig till jobbet... Som tar några ipren och släpar mig till jobbet tills det inte går längre... Tack för förtroendet!

Blir faktiskt lite deppad. Jag sjukskriver mig också av respekt för dem jag jobbar med. Hur kul är det att ha en assistent som har frossa och måste ta pauser hela tiden, hur trygg känner man sig när man utför ett lyft med någon som lider av yrsel och vacklar då och då? Som kanske måste avsluta passet akut och ringa in trygghetsjouren? Ska jag verkligen jobba när jag är en säkerhetsrisk?

När man är sjuk ska man vara hemma, det är enkelt. Om man har lite ont i huvudet så visst, gå till jobbet, men hög feber och yrsel? Stanna hemma!

No comments: