Sunday, December 31, 2006

min natt i spärren

Fortfarande uppspelt efter att ha lyssnat på ljuden av smällare och krossat glas hela natten. Doften av krut ligger ännu i min näsa.

Gala klädseln föll trafikanterna väl i smaken. Många "vad fin du är" och andra komplimanger samt glada miner i drivor.
Tyvärr även två gräsliga raggningsförsök. I det ena fallet ville killen ha en nyårskyss och plutade in med sina läppar genom spärrluckan. Suck!

vid två/halv tre tiden blev det plötsligt skyddsstopp på hela gröna linjen. Fram med reseersättningsbroschyrer och numer till taxibolag.
Stängningen förlängdes med ca 35min och jag fick stoppa en väktare från att låsa hela stationen och därmed låsa in trafikanterna från de kvarvarnade tågen. 04.12 fick jag info om att sista tåget mot Skarpäck var inställt pga skadegörelse. Suck igen.
Gick ut för att informera väktaren om att han kunde låsa nu. Men då hade han rymt från sina plikter. Slutade med att jag själv fick stänga och låsa stationen för att rädda den från skadegörelse och elände! Totalt 40min övertid och en helt sjukt speedad Linnéa... inte illa 2007.

Nyårslöfte: skriv klart C-uppsats och skaffa 1 enda jobb som jag trivs med och kan försörja mig på! ... Hur uppenbart var inte det...

No comments: