Sunday, December 31, 2006

nyår i spärren

Jag ska gå till jobbet om 15 min och jobbar till ca 04.00 på morgonen. Jag har sminkat mig till tänderna, dragit på en massa glitter och satt på mig en chick huvudbonad.

Tyvärr ser denna fabulösa fasad lite skum ut tillsammans med min uniform. Typiskt. Nåja...

Nyår spenderar jag av tradition i spärren. Jag får äckligt mycket lön och gratis underhållning i form av trafikanternas roliga beteende. Varje år får ett antal fester för sig att tolvslaget naturligtvis ska spenderas på ett hippt ställe i stan. Inget fel med det utom att allt för många inser detta vid ca 23.30. Panikrusande genom biljetthallen för att hinna in tvingas de antingen spendera sitt tolvslag på en perrong eller i bästa fall i en krogkö.
Utöver detta får man sig även en liten modevisning när alla snygga kreationer glider förbi.

Det enda negativa är maten. Man får ingen!
Laddar därför med läsk och tilltugg.
Brist på underhållning i mellantiden är också fixad. Har både pärlor och en virkning med mig.

Årets sorg är dock att Jenny har slutat på connex/veolia så att jag inte får ringa henne i hennes spärr och önska gott nytt år... det som är tradition!


Nåväl. Gott nytt år på er alla och god feministisk fortsättning!

önskar
Tiarafeministen Linnéa Sjögren

No comments: