Monday, July 24, 2006

Min plats på arbetsmarknaden

Jag har jobbat heltid sen den 5juni. Mitt sommarvikariat löper till den 20augusti.
Idag såg jag schemat för mitt vanliga deltidsjobb i september och så bara insåg jag att snart, snart, snart så kommer jag åter sitta och räkna timmarna, ha ångest över att inte få tillräckligt med vikariat, paniksöka 30jobb per dag samtidigt som jag jobbar.

Ingen ro, ingen sömn, inget liv.

Har varit allt för insvept i valkampanjen för att fundera över framtiden, ibland känns det som att alla mina planer sträcker sig fram till valdagen. Vad som händer sen är ett mysterium..
Fast det är inte riktigt sant, jag ska resa till Dublin ganska snart efter valet, allt bokat och klart.

När jag tänker på min situation på arbetsmarknaden och alla mina olyckssyskon så värker det i mig av förändringsvilja. Drömmer om ett fungerande system, anställningar baserade på heltid, 6timmars arbetsdag för alla med bibehållen lön, en arbetsförmedling som hjälper folk att få jobb och en nationell lönevärdering som kan jämna ut löneklyftan.

Insikten slår mig, när jag kampanjar för F! försöker jag faktiskt förändra min framtid, påverka mitt liv. Det tanken lenar, nu känns det bättre!

No comments: