Monday, July 10, 2006

Homofoba familjen

På fredag åker jag till Farmor och Farfar. Jag beställer mina biljetter med blandade känslor. För visst det ska bli kul att se dem, kul att vara borta från Stockholm ett tag, vila, äta god mat, bada i saltvatten. Men samtidigt är det som att sitta på en tidsinställd bomb. Min Farmor och Farfar har nämligen lite problem med faktumet att jag har flickvän. Fast det säger inte flickvän, de refererar till henne som min "vän". Vårt förhållande gick förra sommaren under namnet "de där dumheterna" och förekom oftast i meningar som "ska du inte sluta med de där dumheterna".
Då (förra sommaren) gladdes jag iaf. åt att min far tycktes stå på min sida. Döm därför om min förvåning när han i torsdags antydde att jag var "sexuellt förvirrad". Faktumet att jag inte "valt" utan envisades med att vara bi var alltså knäckfrågan här. Fick det mig måne att må dåligt?

Funderade på att ringa min mor för att beklaga mig med risk för att verka feg så var jag inte beredd att ta risken att hon skulle visa sig hålla med min far om ändå bara så lite. Någon måtta får det väll ändå vara på den homofoba familjen?

No comments: