Wednesday, December 22, 2010

Tiarafeministen bistår i julklappsångesten

Lika trött som jag på att försöka hitta paket, trängas i butiker och ha ångest över julen?

Jag vill just nu lägga ned hela julen, jag känner ingen direkt förväntan eller glädje.

Ljuset i mörkret är superklappar från Actionaid som kan köpas och ges bort samma dag så länge du har en skrivare eller personen har mail. Du kan välja massa olika projek, kycklingar, åsnor och getter är ovanliga paket och man blir egentligen bara lättad av att man slipper ta hand om den. Funkar till alla åldrar utom möjligen små barn.. Prisklassen på e-julklapparna varierar, billigaste är 75kr och dyraste kostar 350kr. Men då får man också en bikupa!

Jag har köpt böcker, getter och mycket annat där 3 år i rad och folk blir alltid glada och tycker det är roligt. 99% av alla vi känner behöver inte mer grejer så varför slita på jordens resurser och förrådens gränser när vi istället kan ge till dem som faktiskt behöver?

Gå in på Actionaids hemsida och köp de sista klapparna redan ikväll så kan du ägna hela torsdagen åt att nödstäda istället. Den extra tiden får vara min julklapp till er!

Bli en feminist supporter Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 30-300krVisst är det intressant? Blogarama

Bookmark and Share

No comments: