Friday, September 25, 2009

Stirrar i taket

Avskyr att vara röstlös. Även om jag nu kan sätta samman flera meningar i rad så räcker det inte för att kunna jobba. Rösten kan nämligen ge upp när som helst utan förvarning. Vad gör man då? Jag jobbar med blinda eller hjärnskadade. Mitt andra jobb är ett service-jobb. Svårt att säga hej, tack och trevlig resa utan röst, ska jag mima?

Gaaaahhh...

Man får en insikt i hur otillgängligt samhället egentligen är för dem som inte har samma förutsättningar att kommunicera eller delta. Hur många dörrar som stängs. Fysiskt i övrigt känns det som att jag borde kunna jobba, jag vill jobba! Jag har varit hemma från jobbet så länge nu att jag klättrar på väggarna och sedan faller ihop i en utmattad hög bland tapet-resterna och stirrar i taket.

Hur vet jag om jag är frisk nog? Smittar jag? Vad är det för fel på mig? Borde jag stanna borta från jobbet? Hur infektionskänslig är jag?

Efter att ha varit sjuk så länge är ju frågan, ska jag vara mer rädd för er än vad ni ska vara för mig? Vem riskerar att smitta vem med vad???




No comments: