Wednesday, November 29, 2006

kaos

Sitter och kollar mailen. Eg så borde jag städa istället. Imorgon kommer utskottet för utbildning, kultur och fritid hem till mig för att ha sitt första möte och soffan är fylld av lådor.
Praktiskt? Nej!

Inte heller kan man skjuta upp det till morgondagen då jag ska vakta ett barn och åka på företags kick-off samtidigt. Barnvaktandet börjar vid nio och kick-offen halv tolv.
Sömn? Nej, varför då??

Igår jobbade jag en av mina monsterdagar. Först 10-15 i Älvsjö och direkt iväg för att jobba 16-22 på Östermalm. *rys* Orkar jag? Vem vet, jag är för trött för att fundera på saken.

Men på måndag börjar jag jobba efter mitt förutsägabara rullande schema. Fortfarande med monsterdagar men iaf regelbundet. Jag måste säga att jag känner mig lite stolt över att ha fått ihop 3 olika rullande scheman som bara krockar 4-5ggr per år!

Semestern har äntligen ordnat sig vilket känns som en smärre religös upplevelse. Prasied be Tina på Kungsholmens stadsdelsförvaltning för hennes nit och hårda arbete. Jag vågar återigen tro på framtiden.

Fördelen med dessa tre jobb är att jag snart har råd med de nya garderober som alla mina underbara kläder förtjänar. Tiarorna har fått fler krokar i badrummet och nu muttrar skorna över trångbodheten i hallen.

Nåja, ska börja städa nu. Klockan är ju bara halv ett.

No comments: