Friday, October 06, 2006

Tre jobb

Det måste ändå finnas en gräns för hur många jobb en person kan tänkas orka. Jag börjar misstänka att tre är ett jobb förmycket.
Min dygnsrytm är ickeexisterande, mitt sociala liv begränsar sig till att luncha då jag varken är ledig på kvällar eller helger. Vill gå på bio, teater, ta en öl, dansa tills fötterna värker, hyra film och ligga i en soffa en hel kväll...

Går regelbundet in på ams hemsida. De få heltidsjobb jag hittar kräver någon eller flera av följande saker jag inte har:
-färdig examen, gärna i samhällsvetenskap, teknik eller ekonomi.
-körkort (och ibland bil)
-förmågan att jobba natt
-2-5års erfarenhet av kassa/restaurang/administration osv
-att sökanden är över 25 (jag är 24)

Det är som att inget duger. De enda jobb som verkar som gjorda för mig är fler assistentjobb på deltid. Tjohoo, precis vad jag behöver!

Drar täcket över huvudet och försöker att tänka positivt...

No comments: