Monday, October 02, 2006

köttkontakt

Eeeeuhhhh!
Idag på jobbet tog jag "vad gör man inte för att få lön" ett steg längre. Jag stekte kyckling. Upptinade filéer av stackars oskyldiga små pippi-fåglar. Jag har visserligen lagat kött på jobbet förut men aldrig på denna nivå. Man kan inte jämföra att värma stekta köttbullar med att steka kyckling. Framförallt för att man verkligen ser att det är en bit KROPP!!!
Händelser som denna får mig att drömma om kontorsjobb och administration... mmm.. vill ha!

Just nu har jag tre jobb och hör och häpna: allt som allt så motsvarar det heltid! Ekonomin jublar och hoppas på återuppbyggnad av sparkontot. Själv drömmer jag fortfarande om ett enda heltidsjobb!!!!

På nätterna ler jag i sömnen, då drömmer jag om mina nya skor som jag köpte i Dublin.

No comments: