Tuesday, November 15, 2005

demorapport

Jaha, så dags kanske. Men har man lovat så har man.

Vi samlades kl 12.00 vid medborgarplatsen. Vi i F!student skulle ses 11.45 men jag var såklart 5min sen eftersom jag inte hittade den ena banderollpinnen. Sen när jag kom fram så upptäckte vi att jag sytt ihop fel ändar. Tur att man alltid har sax och säkerhetsnålar i väskan. Banderollen var jättefin, Johanna hade verkligen gjort ett Herkulesjobb! Sen var det en massa tal och Kajsa Grytt sjöng (utan förstärkare.. ). Sen hade Tintin Anderson och Regina Lund bildat nåt slags band och dom spelade också. Massor av bra tal var det också. Det var massor av F!or överallt vilket var mycket roligt. Det är sällan man ser varandra.
När vi tågade iväg var det dags att börja skrika talkörer. Och jösses va drag det var! Har inte hört så ljudliga talkörer sen antikrigsdemosarna mot USAs krig i Irak. Mycket roligt. Väl framme vid Sergelstorg var det ytterligare tal och sen höll vi en högljud minut. Fantastisk idé det här med att ha en högljud minut istället för alla de meningslösa tysta minuter man har hållit!

Sen gick kampen vidare! Och om ingen har hört nåt annat så gör den det än..
Snipp snapp snut, så var rapporten slut.

No comments: