Monday, August 21, 2006

Söker jobb... igen!

Är så trött på detta. Går på nya jobbintervjuer var och varannan dag. Besked dröjer eller är negativa. Ibland så beror det på F!, jag ju inte gärna ljuga om att jag teoretiskt sett inte kommer kunna jobba från och med årsskiftet. På vanliga trevliga frågor som "vad gör du på fritiden" svarar jag "politik" eller när jag försöker vara diskret "jag är engagerad i samhällsfrågor". I vilket fall som helst så är det lite nedslående när ca 20% ser ut som att de svalt en död skalbagge när man nämner F!. Kul.

Vill inte söka jobb med ena foten i den feministiska garderoben. Jag är stolt över det jag gör.

Fattigdomen kryper sakta fram över mig. Vill ha jobb nu!

1 comment:

Sara said...

Hej! Fi-Sara från Umeå här. Hittade precis din blogg. Skojigt!

Känner så igen mig i just denna. Jag säker också efter jobb. Har ett men vill ha ett som har med min utbildning att göra. Åtminstone lite. Men så svårt att formulera sig både i intervju och ansökan. Jag är ju tokstolt för mitt fi-engagemang, men så vet jag att det ligger mig till last i min jakt efter en givande sysselsättning. Så trist..

Dagen efter valet, vad ska man göra? Försöker softa lite och ta igen lite krafter efter allt hysteriskt arbete med valet.

Kram från norr