Tuesday, June 12, 2007

Gröna ambulanser i Stockholms landsting

Jag ägnar så mycket tid åt att gnälla så nu ska jag rosa lite. I Stockholms landsting så har man satsat på miljön ex genom att utbilda ambulanser i eko-körning vilket tydligen minskar både utsläpp och slitage på bilar och vägar.

Min tanke är att eko-körning borde vara en del av körkortsutbildningen! Eller det kanske den är, jag har ju inte tagit körkort än så vad vet jag...

Tydligen är hela landstinget miljöcertifierat...
läs om detta på SLLs hemsida.

Andra bloggar om: , , , , , ,
http://intressant.se/intressant
Blogarama

4 comments:

Anonymous said...

Host, host.
Jag jobbar ju inom landstinget och kan krasst avslöja att miljöcertifieringen inte existerar utan snarare utreds (om ens det?) på sina håll hur det ska gå till i praktiken.

En del källsortering har äntligen införts, men källsortering blev ju liksom inne för en si så där 15 år sen?

Det blev hela 5 minuters diskussioner kring miljön när en kaffemaskin hade stängts av en (1) natt på en avdelning på sjukhuset jag jobbar på. Bara att diskussionen kom upp var ju bra iofs.

Miljöcertifierat. No way...

tiarafeministen said...

Hmm, trist att höra, det lät ju så bra... Jag antar att det inte är rättvisemärkt kaffe i maskinen?

Anonymous said...

Glada nyheter! Kaffet är både rättvisemärkt och kravmärkt! :)
Dock inte alltid mjölken. Sockret har jag ingen aning om. Jag bidrar med att inte konsumera det alls ;)

Anonymous said...

Det är en bra ide. Allt som man kan göra för att skydda mijlö är bra.