Friday, June 15, 2007

Detta med jobbet...

Klockan är tjugo i sju, jag sitter fullt påklädd och ska åka till jobbet på min lediga helg. Hur gick det till?

Ett sjukdomsfall i helgen tvingade mig att leta andra lösningar då inga av de andra assistenterna kunde. Så nu ska jag åka och "snabbinskola" en tjej i två-tre timmar och sen åka hem. Lunch med Veronica står på schemat och så kvällens opera.

Jag är faktiskt ganska trött på personen jag jobbar med, det tär på en att vara i en sån omedelbar närhet med en person som du inte skulle umgås med om det inte var för faktumet att det var ditt jobb. Men att jobba med någon man verkligen gillar är också jobbigt. Har ännu inte funnit en person som representerar den gyllen medlevägen. Jag funderar på om detta är den eld i baken jag behöver för att skriva klart dessa restuppgifter och börja plugga igen. Jag är inte säker, men jag tror att det är påväg. Ni vet ingen rök utan..

Sen är jag sanslöst trött på schemaläggningsförhalningar i termer av "jag trodde att jag skulle kunna men nu..." vad som helst kan följa, kattkastrering, barnfix, ubildning, födelsedagar (hur missar man det?) mm.

Det blev kanske lite mycket i och med att jag varit sjuk och plötsligt kastas in i allt igen. Med allt som inte blev gjort när jag var sjuk kvar att göra.. Just nu jobbar jag x3.
suck...

Jag har faktiskt börjat packa inför semestern, visserligen bara tandborste och underkläder men ändå =)

Andra bloggar om: , , , , , , ,
http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: