Monday, September 27, 2010

Går det att vända tillbaka?

Efter några månader av valbloggande på wordpress beslutar jag mig för att återvända till denna blogg så som planen var från början.

Det känns vemodigt att släppa valrörelsen och därmed också valbloggen trots att mycket saker finns att se fram emot. T.ex. en växande antirasistisk rörelse. Vemodet beror mycket på att jag verkligen älskar att hålla på med Fi, inte bara som hobby utan som en heltidssysselsättning. Under valrörelsen så känns det som att jag och Fi är varandras heltidsengagemang. Nu är jag tillbaka på hobbynivå och det är nog inte vad jag vill egentligen... Jag jobbar som Stationschef på heltid och håller på med Fi på sidan av trots att jag i själ och hjärta vill hålla på med Fi hela tiden.

Jag funderar mycket på framtiden, vad vill jag göra, hur ska mitt feministiska engagemang få ta plats och form. Vad tycker du?

Jag har haft väldigt kul med videoforumet och vill absolut fortsätta spela in film. Men kanske inte lika frekvent som under valrörelsen. Vad vill ni se?

Nu är vi i alla fall tillbaka på orginalbloggen. Allt är fortfarande grönare på min sida och här blandas högt och lågt, privat och politiskt på ett annat sätt. Valbloggen finns kvar som ett monument över min valrörelse 2010. Där kan ni just nu hjälpa mig att utvärdera valrörelsen som har varit. Gör gärna det!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

No comments: