Saturday, November 01, 2008

Skulden kommer med modersmjölken

Mona Sahlin tar nu på sig skulden för sossarnas opinionsfall. Och kanske är det så att det är ett resultat av hennes politik. Men frågan är om en manlig ledare skulle ta på sig skulden på samma sätt. Jag är inte så säker.


Lösningen ska vara att ge tydligare besked i regeringsfrågan. Själv är jag så trött på allt snack om regeringsfrågan. Jag skulle nöja mig med att veta vad Sossarna tycker och vill göra.

http://intressant.se/intressant
Blogarama


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
tiarafeministen said...

Hej anonym, din kommentar uppfattar jag som otroligt kränkande mot inte bara sossar utan den demokratiska rätten att utöva politik att jag väljer att ta bort den. Du förstår säkert!

Anonymous said...

Göran Person var väl expert på att ta på sig skulden allt dåligt som skedde både för socialdemokraterna, regeringen och Sverige under sin tid som stadsminister? Han satt i TV och pustade ledsamt på sin karakteristiska sätt och sa saker som att han hade misslyckats med än ditten och än datten.

Så inte tror jag att Mona nu gör samma sak har med hennes kön att göra!